انواع عدسی های طبی

انواع عدسی طبی نشکن

عینک طبی

انواع عدسی طبی نشکن

 عدسی طبی نشکن

همانطور که در نوشته های قبلی خدمت شما توضیح دادم , عدسی های طبی با متریال یا مواد اولیه های مختلفی تولید میشوند که هر کدام دارای مشخصات اپتیکی خاص خودش است.در واقع هر نوع عدسی شناسنامه ی خودش را دارد.از جمله ی این مشخصه ها : میزان فشردگی یا ضریب شکست عدسی , میزان شفافیت , مقاومت در یرابر ضربه , مقاومت در برابر گرما و مقدار چگالی از مهمترین این مشخصات است. 

وقتی صحبت از انواع عدسی طبی نشکن به میان میآید در واقع منظور ما آن نوعی است که در برابر ضربه مقاومت زیادی داشته باشد.مخصوصا زمانی که میخواهیم عدسی را سوراخ نماییم.بطور کلی بعضی از افرادی که از عینک طبی استفاده میکنند , بدلیل نوع فریم و یا نیاز شغلی که دارند, میبایست عدسی عینک آنها نشکن باشد. که مهمترین دلایل :

 افرادی که از عینک فریم لس استفاده میکنند.( عینک بدون قاب )         افرادی که از عینک ورزشی استفاده میکنند.

 عینک کودکان.(برای محافظت بیشتر)        و کسانی که در محیط های کارگاهی از عینک طبی استفاده میکنند.

انواع عدسی طبی نشکن

در بین انواع عدسی طبی نشکن , بعضی از مدل ها صددرصد نشکن بوده و بعضی دیگر جزو عدسی های دیر شکست محسوب میگردد.

۱-  پلی کربنات (صددرصد نشکن)

۲-  عدسی با فشردگی ۱/۶۰ (دیر شکست)

۳- ترایوکس ( TRIVEX ) (صددرصد نشکن)

۴- های وکس ( HIVEX ) (دیر شکست)

(توضیحات کامل در خصوص جنس عدسی های طبی)

پلی کربنات (صددرصد نشکن)

در گذشته ی نه چندان دور ,  پلی کربنات تنها گزینه برای لنز های نشکن بحساب می آمد. جنس پلی کربنات از نوعی پلیمر نرم ساخته شده که تنها ویژگی خوب آن نشکن بودن آن است. در حالی که از لحاظ شفافیت جزو کمترین میزان در بین سایر عدسی ها بوده و در برابر خط و خش نیز بسیار آسیب پذیر میباشد.

عدسی پلی کربنات را میتوان در اکثر مارک های چینی و کره ایی تهیه نمود.ولی بدلیل شفافیت پایینی که دارد مارک های اروپایی و درجه یک این مدل عدسی را ندارند.

عدسی با فشردگی ۱/۶۰ (دیر شکست)

با رشد تکنولوژی در صنعت اپتیک , عدسی طبی با ضریب شکست ۱.۶۰  بعنوان عدسی نیمه فشرده با مقاومت بالا به بازار معرفی گردید. متریال ۱.۶۰ بواسطه ی تراکمی که دارد در اکثر مارک ها , جزو عدسی دیر شکست و در بعضی از مارک های معتبر بعنوان عدسی صددرصد نشکن معرفی میشود. میزان شفافیت عدسی های ۱.۶۰ بسیار بالا بوده و همین طور مقاومت خوبی در برابر خط و خش دارد.

این نوع عدسی در مارک های کره ایی مثل: اسمارت ویژن (SMART VISION) , آلیانس کره (Alliance) و همینطور در مارک های درجه یک مثل: زایس آلمان (ZEISS) و هویا ژاپن (HOYA) قابل تهیه است.همین طور میتوانیم برای اکثر مارک ها بصورت سفارشی تهیه نماییم.

ترایوکس ( TRIVEX ) (صددرصد نشکن)

نسل جدید عدسی های نشکن با نام تجاری TRIVEX  بعنوان آخرین دستاورد به بازار اپتیک معرفی گردید. عدسی ترایوکس تمامی ویژگی های خوب یک عدسی را همزمان دارد. شفافیت بالا , مقاومت در برابر خط و خش و سبک بودن از خصوصیات خوب این متریال در کنار نشکن بودن است.

این نوع عدسی برای نمرات پایین در گروه عدسی های آماده و تحویل فوری در مارک هایی مثل:آساهی ژاپن (ASAHI) , هویا (HOYA) و بی بی جی آر فرانسه (BBGR) قابل تهیه است.و برای اکثر مارک ها میتوانیم بصورت سفارشی تهیه نماییم.

های وکس ( HIVEX ) (دیر شکست)

یکی دیگر از انواع عدسی طبی نشکن مدل HIVEX است.این نوع عدسی در واقع از ترکیب چند مواد اولیه ساخته شده است. های وکس با ضریب شکست ۱.۵۷ بدلیل مقاومت خوب و شفافیت بالایی که دارد بعنوان عدسی نشکن شناخته میشود.

البته هر مارکی این نوع عدسی را ندارد. آساهی ژاپن (ASAHI) , کاستم (CUSTOM) و مارک اوپتکس (OPTEX) بعضی از نمرات را بصورت آماده و تحویل فوری عرضه میکنند.همین طور میتوان ببصورت سفارشی نیز تهیه نمود.  

 

لطفا در نظر داشته باشید:

قبل از خرید عینک طبی , در خصوص عدسی و لنز عینک , اطلاعات لازم را بدست بیآورید.در نظر داشته باشید , مارک و برند عدسی  اولویت دوم انتخاب است , اولویت اول ما میبایست با توجه به مقدار ضعیفی چشم , مقدار آستیکمات , میزان فشردگی مورد نیاز , محدوده ی دید ( دور یا نزدیک ) دودید یا تک دید و یا تدریجی , نیاز مصرف کنندهابعاد فریم عینک و پارامترهای دیگری باید انتخاب شود.

برای مشاوره در خصوص انتخاب بهترین لنز طبی , لطفا تصویری از نسخه را داخل واتسآپ , تلگرام , سروش  , و یا ایتا  ارسال نمایید..توضیحات لازم همراه با قیمت داده میشود… 

کار اصلی ما , تهیه و پخش عدسی های طبی به عینک فروشی ها میباشد که بصورت تک نسخه ایی نیز فعالیت میکنیم…هر مارکی که دارای نمایندگی معتبر باشد, قابل تهیه است . قیمت ها نسبت به عینک فروشی ها حداقل ۲۰ درصد پایین تر میباشد.در نظر داشته باشید   که : ما مغازه عینک فروشی نداریم , دفتر پخش هستیم . ( البته امکان مراجعه حضوری وجود دارد ).

در خصوص فریم عینک , خدمت شما عزیزان عرض کنم تعدادی فریم با قیمت مناسب تهیه شده است..که در صورت نیاز لازم است حضوری تشریف بیاورید و از نزدیک ملاحضه نمایید. 

 

ورود به قسمت های سایت

قیمت انواع عدسی های طبی دودید و تک دید

فریم عینک مناسب برای عدسی های دودید و تدریجی

میزان فشردگی لنز طبی عینک

جنس و متریال عدسی های طبی

خاصیت انواع عدسی طبی 

ضخامت عدسی های طبی

بیماری های چشم

لینک خارجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید