انواع عدسی های طبی

عدسی یا لنزهای طبی عینک ساخت کدام کشور است؟

مشاوره

خرید عینک طببی

عدسی یا لنزهای طبی عینک ساخت کدام کشور است؟

 بطور کلی بیش از ۹۵ درصد از عدسی های طبی عینک، موجود در تمام دنیا , توسط کشورهای در حال توسعه و یا آسیایی تولید میگردد. کشورهایی مانند : چین , کره , هند , تایلند و دبی  از جمله کشورهای  تولید کننده ی عدسی های طبی  میباشند.

حتی مارک های معروفی مانند : زایس آلمان – اسیلور فرانسه – ال تی ال ایتالیا – امریکن اپتیکال – و خیلی از مارک های معروف دیگر , بدلیل ارزان بودن تولید و قیمت تمام شده عدسی های خود را با نظارت مستقیم و تکنولوژی همان شرکت , در کشورهای نام برده  تولید میکنند..در حال حاضر بیشترین کارخانجات مارک های معتبر   در کشور دبی میباشد .

آیا تولید مارک های معتبر در کشورهای دیگر به معنی تقلبی بودن آن مارک است ؟

جواب به طور یقین منفی است.این موضوع فقط مختص به عدسی های طبی عینک نیست.بلکه خیلی از محصولات دیگر نیز که دارای نام و نشان معتبری هستند در کشور هایی تولید میشود که صرفه ی اقتصادی داشته باشد.بعنوان مثال کشوری مثل آلمان که در خیلی از صنایع , فوق پیشرفته بوده.بخاطر محدودیت نیروی کار و  فضای کافی ..امکان تولید خیلی از محصولات عمومی تر را ندارد.

همین محدودیت ها باعث میشود تا خیلی از صاحبان صنایع , به سمت زمین و نیروی کار ارزان بروند.و کجا بهتر از قاره ی آسیا ..کشورهایی که هم نیروی کار دارند و هم فضای کافی برای احداث کارخانه.اما تولید محصول نه تنها بوسیله ی  تکنولوزی و تجهیزات کمپانی اصلی انجام میگردد بلکه با نظارت مستقیم و رعایت استاندارد های همان کشور صاحب برند تولید میگردد.

کشور سازنده

چه مارک هایی داخل ایران وجود دارد؟

قبل از هر چیز به این نکته  اشاره کنم که عدسی های طبی عینک دو گروه میباشند . گروه اول : عدسی های آماده و تحویل فوری که تمامی آنها واراتی میباشند و گروه دوم:  عدسی های سفارشی که میببایست طبق نسخه برای شما تولید گردند.

از طرفی ایران جزو کشورهایی است که نه تنها تکنولوزی ساخت عدسی های طبی را دارد بلکه بواسطه ی وجود بستری مناسب , خیلی از برندهای معتیر عدسی های خود را داخل کشور ایران تولید میکنند. 

در بازار اپتیک ایران , عدسی های طبی در سه گروه از لحاظ کیفیت وجود دارد.

گروه  اول :  تمامی لنز های طبی در مارک های معروف و شناخته شده که استاندارد های لازم را دارند که شامل استاندارد جهانی ISO و استاندارد استرالیا که بسیار سخت گیرانه است میباشد .   ( به دلیل نازک بودن لایه ی ازن در استرالیا , قوانین سختگیرانه ایی در زمینه ی واردات عدسی های طبی وچود دارند.).این گروه ، بالاترین کیفیت را دارد.

مارک هایی مانند : زایس آلمان – اسیلور فرانسه – هویا ژاپن – رودن اشتوک آلمان – ایندو اسپانیا نواکس ترکیه – توکای ژاپن – مکسی از تولیدات هویا – نت لاین از تولیدات رودن اشتوک و ….این گروه از مارک ها خارج از کشور تولید میشوند.مانند دبی – هند – تایلند 

گروه دوم : عدسی های طبی در مارک های معتبر کره ایی و ژاپنی که این گروه از عدسی ها , طبق استاندارد جهانی ISO  تولید میشوند و استفاده از آن , جای هیچ نگرانی نیست .مانند : اسمارت ویژن کره – آساهی ژاپن – کاستوم و اوپتکس – ال تی ال ایتالیا – سولو اتریش – ایگل کره – ویولت کره های تک کره – سلکت کره – آی اند جی کره – کداک و اس ان سی و …

گروه سوم : ورود عدسی های طبی در مارک های متفرقه و چینی که از لحاظ کیفیت در پایین ترین سطح ممکن قرار دارد. مشکل اصلی بر سر این گروه است . اکثر تولید کننده گان عدسی های طبی … قسمتی از تولیدات کارخانه خود را  بر اساس سفارش مشتری و قیمت تمام شده ایی که مد نظر سفارش دهنده است , تولید میکنند. آنچه  مسلم است برای آنکه بتوان عدسی های طبی را با حداقل قیمت عرضه کرد , بایستی هم از کیفیت مواد اولیه کم کرد و هم از استاندارد های لازم که در مسیر تولید باید بکار برود, صرف نظر کرد..

 بعنوان مثال  , در کارخانه ایی مثل  ( وی شین )  در چین خیلی از عدسی های طبی , در مارک های معتبر , با بالاترین کیفیت را تولید میکند, و همین کارخانه بخاطر سفارشی که دارد , عدسی طبی با پایین ترین کیفیت را هم تولید میکند .که هیچ مارکی ندارد. این عدسی ها وارد ایران شده و در نام های مختلف , و در پاکت های مختلف عرضه میگردد. به همین خاطر , در بازار اپتیک ایران , صدها مارک متفرقه وجود دارد که از لحاظ کیفیت در سطح پایینی است.

جمع بندی نهایی :

پس میدانیم : عدسی های طبی عینک در تمامی مارک هایی که در ایران نمایندگی دارند به دو روش تهیه می شوند.. یا وارداتی است و یا سفارشی.. به این معنی که نمرات و مدل هایی که مصرف و فروش زیادی دارند ، بصورت ساخته شده وارد کشور می شوند..اما برای نمره هایی که مصرف زیادی ندارند و واردات آن بصورت عمده مقرون بصرفه نباشد. بایستی بصورت سفارشی تهیه شود.

بعنوان مثال : عینک ساز شما می رود  نمایندگی زایس آلمان ، و یک زوج عدسی مثبت ۲.۰۰ برای عینک مطالعه ی شما..  همان موقع می گیرید و روی فریم شما تراش و نصب می کند..اما اگر بعنوان مثال : یک جفت عدسی با نمره ی مثبت ۱۵.۰۰ میخواست ..آن نمایندگی این نمره را بصورت آماده و تحویل فوری در انبار نداشت و بایستی بصورت سفارشی تهیه شود.یعنی عدسی مورد نظر شما ، طبق نسخه برای شما تولید میگردد..

حالا بستگی به مارک عدسی ، ممکن است داخل ایران تولید بشود یا خارج از کشور.. گفتیم که در ایران بخاطر وجود تجهیزات و بستر مناسب ، خیلی از مارک های معتبر و شناخنه شده در داخل کشور تولید می شوند به جز تعدادی خاص که در کشورهایی مانند امارات ، هند ، چین و دیگر کشورها تولید می شوند..بعضی از مارک ها نیز مانند نواکس ترکیه در خود همان کشور تولید و به کشورهای دیگر صادر می شود. در نظر داشته باشیم بطور کلی قیمت عدسی های آماده و تحویل فوری به نسبت عدسی های سفارشی کمتر است.

 

پیشنهاد میکنم  زمانی که میخواهید عینک طبی برای خود یا عزیزانتان تهیه نمایید , هزینه ی اصلی را برای عدسی عینک ( لنز عینک ) پرداخت نمایید . و برای خود فریم عینک بدنبال مارک و قیمت های خیلی بالا نروید.

در نظر داشته باشید  ۹۹%  فریم های موجود در بازار ایران اورزینال نمیباشد و ساخت کشورهای آسیایی است . ما در ایران نمایندگی رسمی و معتبر برای مارک های مختلف فریم عینک نداریم . در حالی که برای عدسی طبی , نمایندگی معتبر و مورد تایید اتحادیه صنف عینک وجود دارد .

البته  در نظر داشته باشید , فریم های عینک نیز با کیفیت های مختلفی وارد بازار میشود  . و باید در هنگام خرید , دقت لازم را داشت .اما به یاد داشته باشیم که , کیفیت عدسی طبی ( لنز عینک ) بسیار حائز اهمیت بوده و علاوه بر کیفیت دید بهتر , از آسیب های جدی به چشم جلوگیری مینماید . 

ورود به قسمت های سایت

قیمت انواع عدسی های طبی دودید و تک دید

فریم عینک مناسب برای عدسی های دودید و تدریجی

تفاوت بین عدسی بلوکنترل و بلوکات

انواع عدسی های دودید و تدریجی

میزان فشردگی لنز طبی عینک

جنس و متریال عدسی های طبی

خاصیت انواع عدسی طبی 

ضخامت عدسی های طبی

عدسی بلوکات و بلوکنترل

انواع عینک طبی آفتابی

بیماری های چشم

عدسی پلاریزه

لینک خارجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید