انواع عدسی های طبی

عدسی فتوکرومیک فانتزی

عینک فتوکرومیک رنگی
عدسی فتوکرومیک فانتزی

تهیه و ساخت انواع عدسی عینک با قیمت های شرکتی

توضیح در خصوص عدسی فتوکرومیک فانتزی 

همانطور که در برگه های قبل در خصوص انواع عدسی های طبی عرض کرده بودم , عدسی های عینک طبی میتواند بصورت سفید یا فتوکرومیک باشد.کسانی که به نور آفتاب حساس هستند میتوانند از عدسی فتوکرومیک استفاده نمایند.

فتوکرومیک نوعی عدسی طبی است که در حالت عادی سفید و بدون رنگ بوده و هنگامی که در معرض نور آفتاب قرار بگیرد رنگی میشود.داخل بافت این عدسی موادی است بنام کلرید نقره که به اشعه UV حساس بوده و باغث تغییر رنگ عدسی میشود. معمولا عدسی های فتوکرومیک در دو رنگ دودی و قهوه ایی متداول است.این دو رنگ بهترین گزینه برای جلوگیری از شدت نور آفتاب میباشد.

 فتوکرومیک فانتزی

از دیگر رنگ های عدسی فتوکرومیک که بیشتر جنبه ی زیبایی دارد فتوکرومبک فانتزی میباشد. این لنز طبی عینک در سه رنگ صورتی , آبی و بنفش  قابل تهیه است. عدسی ها در آفتاب به یکی از سه رنگ بالا تغییر رنگ میدهد. مقدار تغییر رنگ این عدسی ها , حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد بوده .و فقط جنیه ی زیبایی دارد.

عدسی فتوکرومیک فانتزی

از دیگر رنگ های لنز طبی فتوکرومیک

نمرات موجود برای عدسی فتوکرومیک فانتزی

لازم به ذکر است که : این عدسی ها…. فقط در نمره های منفی بصورت آماده و تحویل فوری قابل تهیه است.( از پلانو تا گروه شش با دو ) در صورت نیاز .. برای نمرات مثبت … می بایست به صورت سفارشی تهیه گردد. تا عدسی ها … طبق نسخه …برای شخص شما …تولید شود…برای تهیه عدسی فتوکرومیک فانتزی بصورت سفارش..رنگ های نارنجی و سبز نیز قابل تهیه است.

ویژگی منحصر بفرد این عدسی. رنگی شدن آنست که بسیار زیبا و خاص می باشد..

نکنه : در نظر داشته باشید که عدسی های فتوکرومیک فانتزی فقط جنبه زیبایی داشته و برای جلوگیری از شدت نور آفتاب مناسب نمیباشد.

اطلاعات عمومی

انواع عدسی فتوکرومیک (از لحاظ جنس و شیوه ی تولید)

همانطور که میدانید لنز های عینک اگر خاصیت فتوکرومیک داشته باشند , وقتی در معرض نور خورشید قرار میگیرند , تغییر رنگ داده و تیره میشوند . این نوع از لنزها برای کسانی که به نور آفتاب حساس هستند و یا برای پیشگیری  از عوارض نور خورشید و جلوگیری از آسیب دیدن چشم , استفاده میشود.

داخل بافت عدسی های فتوکرومیک مواد کلرید نقره قرار دارد که به اشعه ی فرابنفش حساس بوده و بلافاصله واکنش نشان داده و تغییر رنگ میدهد . لنز های فتو یا عدسی های فتوکرومیک از لحاظ شیوه ی تولید دو دسته میباشند.

فتوکرومیک معمولی  و   فتوکرومیک ترانزیشن

در فتوکرومیک معمولی مواد اصلی ( کلرید نقره ) داخل بافت عدسی وجود دارد.معمولا بین ۷۰ الی ۷۵ درصد تغییر رنگ میدهد. 

در فتوکرومیک ترانزیشن مواد اصلی بصورت لایه برروی عدسی زده میشود.مقدار تغییر رنگ کمی بیشتر از فتوهای معمولی میباشد و سرعت رنگ پذیری نیز نسبت به فتوکرومیک نوع اول کمی بیشتر است.ولی سرعت بازگشت رنگ فرقی ندارد. 

در واقع دلیل اصلی بوجود آمدن عدسی فتوکرومیک ترانزیشن برای فشردگی های بالا میباشد.برای تولید عدسی طبی فتوکرومیک با ضریب شکست ۱.۷۴ میبایست حتما از تکنیک ترانزیشن استفاده شود چون امکان تولید از نوع اول وجود ندارد.

جنس عدسی فتوکرومیک

عدسی های فتوکرومیک از لحاظ جنس و متریال به سه صورت قابل تولید است.

جنس پلاستیک که میتواند با فشردگی های مختلف باشد. 

جنس پلی کربنات با فشردگی یا ضریب شکست ۱.۵۹  

جنس شیشه که فقط با فشردگی معمولی قابل تهیه است.

در بازار عدسی فتوکرومیک بصورت آماده و تحویل فوری در مدل های : فتوهای معمولی .. فتو ترانزیشن … فتو پلی کربنات … فتو بلوکات بصورت نیمه فشرده و فشرده وجود دارد.و برای نمرات بالا میتوان بصورت سفارشی تهیه نمود.

ورود به قسمت های سایت

قیمت انواع عدسی های طبی دودید و تک دید

فریم عینک مناسب برای عدسی های دودید و تدریجی

تفاوت بین عدسی بلوکنترل و بلوکات

انواع عدسی های دودید و تدریجی

میزان فشردگی لنز طبی عینک

جنس و متریال عدسی های طبی

خاصیت انواع عدسی طبی 

ضخامت عدسی های طبی

عدسی بلوکات و بلوکنترل

انواع عینک طبی آفتابی

بیماری های چشم

عدسی پلاریزه

لینک خارجی

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید