دانستنیها

انتخاب فریم عینک مناسب با صورتتان

         

عینک طبی مناسب

انتخاب عینک طبی با توجه به محدوده ی دید

                   امکان ارسال پیام از طریق سروش , ایتا و تلگرام میسر است .                               

عینک شما برای اصلاح کدام محدوده ی دید است :

عینک طبی برای دید دور

عینک طبی برای دید میانی

عینک طبی برای دید نزدیک

عینک طبی برای دید دور و نزدیک ( دودید )

عیتک طبی آفتابی

در انتخاب فریم عینک طبی وقت بیشتری بگذارید

انتخاب یک عینک طبی مناسب …. تاثیر زبادی در زیبایی شما دارد . اما فراموش نکنیم , داشتن کیفیت دید عالی و احساس راحتی روی صورت بسیار مهم تر است.. پس سعی کنید کیفیت را فدای زیبایی نکنیم.. گرچه با کمی دقت و داشتن اطلاعات کافی میتوانیم موقع خرید عینک طبی , هر دو را با هم داشته باشیم.فریم عینک شیک و زیبا متناسب با اصول مورد نیاز

هنگام خرید عینک طبی , پیشنهاد میکنم بدنبال مارک و برند خاصی نباشید , تقریبا ۹۹ درصد عینک های موجود در بازار ایران ساخت کشور چین است . اولویت اول شما باید راحتی و کیفیت خود عینک باشد  و اینکه ,  در کنار توجه به رنگ , بهتر است اول قاب فریم عینک را با توجه به نوع استفاده و متناسب با صورت تان انتخاب نمایید , سپس رنگ دلخواه را مد نطر قرار بدهید.در این خصوص توضیحات بیشتر توضیح خواهم داد.

 

اندازه ی فریم متناسب با توجه به نوع نیاز شما

عینک طبی برای دید دور

اندازه ی این عینک باید به نسبت عینک مطالعه بزرگ تر باشد. تا دامنه ی دید وسیعی داشته باشید . اما سوال اینجاست : وقتی میگوییم بزرگ یعنی چه سایزی ..آیا هر عینکی با هر سایزی برای ما مناسب است ؟ بطور حتم جواب منفی ست . اندازه و ابعاد قاب عینک به دو عامل اصلی بستگی دارد . اول : سن مصرف کننده  دوم : که بسیار بسیار مهم است , نمره  ی چشم مصرف کننده

فعلا در خصوص نمرات بالا صحبت نمی کنیم .  اما برای خرید عینک طبی مناسب لازم است با توجه به نمره ی ضعیفی چشم انتخاب شود……. در ادامه : اگر مصرف کننده کودک یا نوجوان باشد , معمولا در انتخاب فریم عینک مشکل خاصی وجود ندارد. عینک های کوچک یا متوسط برای گروه سنی زیر ۱۵ سال میتواند مناسب باشد. اما برای جوانان و بزرگسالان میبایست دقت کرد که اندازه ی قاب عینک خیلی بزرگ نباشد. در نظر داشته باشید موقع تراش و نصب عدسی طبی روی قاب عینک , باید مقدار pd یا فاصله ی کانونی چشم بدرستی رعایت شود..به یاد داشته باشید قطر عدسی های طبی در نمرات منفی ۷۰ میلیمتر است و در نمرات مثبت ۶۵ میلیمتر میباشد.در خصوص خاصیت انواع عدسی های طبی همین جمله را کلیک نمایید.

 

عینک طبی برای دید نزدیک( مطالعه)

مهم ترین نکته برای انتخاب عینک مطالعه اینه که ترجیحا عینک های باریک تهیه شود.معمولا کسانی که از عینک مطالعه استفاده میکنند آنرا به نسبت عینک دورشان کمی جلوتر روی بینی قرار میدهند , چرا که برای دیدن اجسام دور باید از بالای عینک مطالعه نگاه کنند.هنگام خرید عینک طبی مناسب , علاوه بر سلیقه ایی بودن میتواند بر اساس نیاز مصرف کننده نیز انتخاب گردد , بعنوان مثال اگر با توجه به شغلتان مدت زمان طولانی تری را هرروز در حال مطالعه و یا خواندن میباشید , شاید ترجیح بدهید که عدسی عینک شما بزرگ تر باشد تا دامنه ی دید وسیع تری داشته باشید..

 

عینک مطالعه فقط برای دید نزدیک

اما بعنوان یک قاعده کلی , شما نمیتوانید و نباید با عینک مطالعه به اجسام دور نگاه کنید چون باعث سرگیجه و سردرد میشود ..نمره ی دید نزدیک با نمره ی دید دور متفاوت است…اگر برای دید دور مشکلی ندارید که در آنصورت نمره ی چشم شما صفر است و اگر ضعیفی دارد و بصورت مجزا از عینک استفاده میکنید که در آنصورت نیز نمره های دید دور شما با نمره های دید مطالعه متفاوت خواهد بود..البته این موضوع کاملا به تجویز پزشک و نمره های دید دور و نزدیک شما بستگی دارد..هستند افرادی که از عینک شان هم برای دید دور و هم برای دید نزدیک (مطالعه) استفاده میکنند..مثلا کسانی که فقط دارای آستیکمات هستند..همیشه باید از عینک استفاده نمایند

عینک مطالعه

سایز مناسب برای عینک مطالعه

 

عینک طبی برای لنزهای دودید و تدریجی

در این حالت میخواهیم بجای استفاده از دو تا عینک دور و نزدیک , از یک عینک با عدسی های دودید و یا تدریجی استفاده نماییم..پس لازم است  موقع خرید به اندازه و سایز قاب عینک توجه نماییم..اولین مشخصه این است که عینک ما بزرگ باشد . مانند عیتکی که برای دور در نظر گرفتیم..در خصوص مناسب ترین ابعاد عینک دودید لطفا  وارد این صفحه بشوید

 

شاید بد نباشد موقع خرید عینک طبی مناسب این نکات را بدانید↓↓↓

عینک طبی برای صورت های مربعی شکل ::

قاب یا فریمی را انتخاب نمایید که گرد و بیضی باشند . زیرا این نوع فریم ها باعث

می شود که حالت مربع شکل بودن صورتتان را کاهش دهد .

عینک طبی برای صورت های گرد ::

قاب و فریم های کشیده و مربع برای صورت های گرد مناسب است . و می بایست

از عینک های طبی گرد استفاده نشود . چون گردی صورت را افزایش میدهد .

عینک طبی برای صورت های بیضی ::

فریم های مستطیل شکل و کشیده باعث میشود تا صورت شما کشیده به نظر بیاید . صورت های بیضی از بهترین حالت ها می باشد زیرا همه ی مدل های عینک طبی برای آنها مناسب است . و تنها می بایست از فریم و قاب های ظریف استفاده نکنند .

عینک طبی برای صورت های مستطیل شکل ::

بهتر است از فریم هایی استفاده نمایند که گوشه های آن گرد هستند و دارای زاویه گرد می باشند . و این باعث تعادل بین صورت و قاب عینک طبی می شود .

 

چند قاعده کلی هنگام خرید عینک طبی مناسب :

هر چه صورت کشیده تر باشد , بهتر است  ارتفاع عینک بیشتر باشد , در این حالت , فریم قسمتی از صورت را میپوشاند و کشیدگی صورت را کاهش میدهد.

برای صورت های پهن بهتر است از فریم هایی استفاده شود که قسمت بالای ان تیره تر باشد و بیشتر دیده شود .عینک های نیم فریم یا گریف نخ گزینه های مناسبی هستند.

هرچه دسته فریم بالاتر قرار گرفته باشد صورت را کشیده تر نشان می دهد و بالعکس. پس برای صورت های کشیده فریم عینکی که بخش انتهایی آن پایین تر قرار گرفته است مفید خواهدبود.

در صورت های چاق و فربه، علاوه بر رعایت نکاتی که برای صورت های پهن رعایت می شود بهتر است از فریمی استفاده شود که حضور آن بر روی صورت کمتر نمایان باشد، نظیر فریم های ریملس، نخ نایلونی و یا فلزی نازک. 

انتخاب رنگ موقع خرید عینک طبی مناسب

۱ – پوست های سفید : رنگ های تند مانند قرمز – قهوه ایی – آبی – مشکی

۲ – پوست های سبزه : رنگ های سفید – مشکی – و خاکستری

 

برای موهای مشکی ::: بهتر آنست که رنگ عینک طبی بنفش روشن و یا آبی روشن و یا سبز روشن باشد ..

برای موهای بلوند ::: رنگ عینک طبی خاکستری یا نقره ایی یا نارنجی یا قرمز یا سبز تیره و یا آبی و یا مشکی پیشنهاد می شود …

برای موهای قرمز شرابی ::: عینک طبی با رنگ های سبز روشن یا آبی خاکستری و قهوه ایی تیره مناسب می باشد ..

 

نکات مهم برای خرید عینک طبی مناسب

۱- از عدسی های پلاستیک فشرده استفاده شود که وزن بسیار سبک تری نسبت

به نوع شیشه ایی آن دارند .

۲- روی بینی شما نباید اثر عینک طبی بماند . چون در این صورت معلوم میشود

که عینک طبی مناسب صورت شما نیست .و یا ممکن است به پد بینی حساسیت داشته باشید .

۳- دسته های عینک طبی نباید پشت گوش شما را اذیت نماید . این حالت با

تعویض و یا تنظیم دسته عینک طبی برطرف خواهد شد .

 

خانم ها توجه داشته باشند که انتخاب یک عینک طبی متناسب با صورت و

رنگ مو و آرایش میتواند بعضی از عیوب کوچک صورت را بپوشاند .

 

جهت یادآوری

در انتخاب قاب عینک طبی…هیچ وقت به دنبال مارک و برند نباشید , آنچه از همه مهم تر است , در درجه اول  , راحتی شما و در درجه دوم , زیبایی

از آنجاییکه کیفیت عدسی عینک , بسیار حائز اهمیت است , پیشنهاد میکنم , هزینه ی بیشتر را , برای این قسمت انجام دهید

 

کیفیت عدسی های عینک طبی …از دو منظر … مورد توجه است…

اول : کیفیت مواد اولیه و لایه های زده شده بر روی عدسی ها….
دوم : شیوه تولید و استاندارد بودن

 

از نظر لایه ها , هر مارکی کیفیت متفاوتی دارد

بعضی از مارک های معروف مثل زایس آلمان , اسیلور فرانسه و چند مارک معروف دیگر بر روی عدسی های خودشان  لایه ی مخصوصی را استفاده میکنند که از لحاظ ساختار , مختص به خود همان شرکت است

همین طور در مورد شیوه ی تولید … تمامی استاندارد های جهانی را رعایت مینمایند….در حالی که … مارک های چینی بدلیل نوع سفارش , کیفیت مناسبی ندارند و  هیچ استانداردی را رعایت نمیکنند

استاندارد بودن عدسی ها…. از کیفیت لایه ها مهم تر است . چرا که ,  ایراد اپتیکی ,  باعث آسیب رساندن به چشم میشود. ( از علائم اولیه : خستگی زود هنگام…قرمزی چشم…سردرد… آب ریزش و ….. )

مطلب آخر

قبل از خرید عینک طبی , در خصوص عدسی و لنز عینک , اطلاعات لازم را بدست بیآورید.در نظر داشته باشید , مارک و برند عدسی  اولویت دوم انتخاب است , اولویت اول ما میبایست با توجه به مقدار ضعیفی چشم , مقدار آستیکمات , میزان فشردگی مورد نیاز , محدوده ی دید ( دور یا نزدیک ) دودید یا تک دید و یا تدریجی , نیاز مصرف کنندهابعاد فریم عینک و پارامترهای دیگری باید انتخاب شود.

برای مشاوره در خصوص انتخاب بهترین لنز طبی , لطفا تصویری از نسخه را داخل واتسآپ ارسال نمایید..توضیحات لازم همراه با قیمت داده میشود… لینک ورود به واتسآپ , داخل سایت (گوشه ی سمت چپ پایین) گذاشته شده است.

ورود به قسمت های سایت

قیمت انواع عدسی های طبی دودید و تک دید

فریم عینک مناسب برای عدسی های دودید و تدریجی

تفاوت بین عدسی بلوکنترل و بلوکات

انواع عدسی های دودید و تدریجی

میزان فشردگی لنز طبی عینک

جنس و متریال عدسی های طبی

خاصیت انواع عدسی طبی 

ضخامت عدسی های طبی

عدسی بلوکات و بلوکنترل

انواع عینک طبی آفتابی

بیماری های چشم

عدسی پلاریزه

لینک خارجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید